czym jest pedagogika ewolucyjna?

Współczesne badania neurologiczne wykazały, że stres blokuje bezpośredni przepływ informacji w mózgu i wpływa przede wszystkim na równowagę fizyczną i emocjonalną. Mogą wówczas wystąpić problemy z nauką i trudności behawioralne.

Dzięki łatwym w realizacji ćwiczeniom ruchowym możemy odzyskać dostęp do naszej wiedzy, indywidualnych umiejętności i talentów. Ponieważ poprzez ruch, tworzą się w mózgu nowe sieci połączeń, które poszerzają nasz zakres działania i poprawiają zdolność reagowania na nowe sytuacje.

Pedagogikę ewolucyjną można zilustrować następującym zdaniem: 

„Jeśli chcemy nauczyć się grać na instrumencie, czy nie ma sensu najpierw nastroić ten instrument?”
L. Koneberg

Pedagogika Ewolucyjna to właśnie dostrajanie naszego mózgu.

twórcy

Metoda Pedagogiki Praktycznej® i Pedagogiki Ewolucyjnej® została opracowana w 1990 roku przez Ludwiga Koneberga i Silke Gramer-Rottler w Instytucie Pedagogiki Praktycznej IPP© w Monachium.

kontakt